حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۳۱ ب.ظ

آزادی یواشکی نیاز ، یا هوس؟


"یَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنزَلْنَا عَلَیْکُمْ لِبَاسًا یُوَارِی سَوْءَاتِکُمْ وَ رِیشًا وَ لِبَاسُ التَّقْوَىَ ذَلِکَ خَیْرٌ ذَلِکَ مِنْ آیَاتِ اللّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ"  اعراف _26

چند صباحی است که زمزمه هایی به گوش می رسد ، صداهایی آرام و پچ پچ هایی نه چندان یواشکی ، حرف های درگوشی که با بلندگوهای رسانه ای کمتر کسی مانده که از آن ها بی خبر باشد. پیامشان معلوم است ، اقلیتی که در برابر اکثریتی شریف دهان گشوده اند : "حجاب نه " !

از آنها که دلیل بخواهی با ژست روشنفکری گلویشان را صاف می کنند و می گویند : "حجاب مانع آزادی ما است ، درحقیقت حجاب سبب فلج شدن بیش از نصف جامعه می شود ، زنان باید در اجتماع نقش و حضوری فعال داشته باشند " و بعد هم چند مثالی از امثال آقای راسل و فروید می آورند که : "اگر شما می خواهید امنیت اجتماعی در جامعه باشد و مفاسد اخلاقی که حاصل از قوه شهوانی انسان است از بین برود باید تمام محدودیت ها را از جمله حجاب و پوشش را بردارید تا این قوه سرکوب شود ".

اما آیا حجاب آزادی زنان را زیر پا می گذارد؟ آیا حجاب سبب فلج شدن نیمی از جامعه می شود؟ اگر اینگونه است که بی حجابی کل جامعه را فلج می کند ، چرا که نیم دیگر هم درگیر جلوه نمایی امثال آنها می شوند ، و اینکه می گویند زنان باید فعال باشند سوالی را در ذهن ما به وجود می آورد و آن اینکه در جامعه فعلی زنانی را که با حفظ حجاب خود در عرصه های مختلف تربیتی ، دینی ، فرهنگی و حتی صنعتی فعالند و در بسیاری از عرصه ها هم پیشتاز هستند چه می نامند؟آیا منظور از فعالیت اجتماعی همان جلوه گری و بی بند و باری است؟ اینکه می گویند متفکرانی چون راسل معتقد به محدود بودن غریزه جنسی هستند آیا خوانده اند که راسل در کتاب زناشویی و اخلاق خود به اشباع ناپذیر بودن غرائزی چون غریزه شهوانی در انسان اعتراف کرده است و بازهم دم از آن ادعا ها می زنند؟

اینکه حقوق زن و مرد مساوی است صحیح ، چرا که هر دو انسان هستند و حقوق انسانی شان باهم برابر است ولی به یاد داشته باشیم که زن ، زن است و مرد ، مرد؛یعنی خداوند زن و مرد را از نظر انسانیت یکی آفریده اما هر کدام از آنها خصلتهایی متفاوت از یکدیگر دارند .

باید گفت همان جاهلیتی که دیروز در بین اعراب قبل از اسلام در میان آنان بوده است امروز در اذهان دانشمندان غربی و پیروان آنها منجلی شده با این تفاوت که آنها انسانیت زن را فراموش کرده بودند و امروز اینان زن بودن زن را.

باید دید که آیا نیاز امروز زنان ما واقعا برداشتن حجاب است ؟ یا این خواسته و هوس همان اقلیتی است که فریاد بی قانونی می زنند ؟ آیا اینکه زن روحیات زنانه خود را فراموش کند و کنار بگذارد خیانت به مقام زن نیست؟ حقوق بشر چیست؟ آیا این پایمال کردن حقوق زن نیست؟ گفتیم جامعه بشری مگر غیر از این است که مهمترین نهاد تربیتی جامعه خانواده و کانون اصلی این نهاد وجود زن می باشد؟ حال با وجود این زنانی که از آنها می خواهند که مهمترین روحیاتشان را به فراموشی بسپارند و به خودنمایی در جامعه بدون هیچ محافظی بپردازند، انتظار چه جامعه ای را دارند؟

تصویر زیر نشان دهنده آمار تولدهای خارج از ازدواج در سطح کشورهای جهان است که درپایگاه اینترنتی http://worldfamilymap.org/ منتشر شده است، با یک مقایسه بین کشورهای شرقی و غربی چه نتیجه ای می شود گرفت جز اینکه جامعه مبتنی بر اندیشه های امثال راسل و فروید سرنوشتی جز ابتذال نخواهد داشت ، آری این همان لباسی است که جامعه غربی با حقوق بشرش بر تن مردمانش کرده ، باید گفت این همان لباس معروف در داستان پادشاهی است که برایش لباسی دوختند از جنس عریانی.

 

اما در پایان ، هر آیینی از نماد و شکلی به عنوان علامت جامعه دینی خود استفاده می کند ولی این مساله گفتنی است علامت یک جامعه اسلامی امروز حجاب است ، حجاب پرچم به احتزاز در آمده اسلام در جهان امروز است که نه تنها در ایران بلکه در قلب لیبرال ترین جوامع دنباله رو دارد و آنها به دنبال پایین کشیدن آن هستند و اما مهم تر از همه برایشان شکستن قبح بی حجابی در ایران است چرا که ایران تنها الگوی کشورهای مسلمان منطقه و مسلمانان سایر نقاط جهان است . حواسمان باشد که آنان چه می خواهند ؟ آنچنان هم که می گویند یواشکی نیست ، بلکه دارند فریاد می زنند ، نه از یک ماه پیش بلکه از سالها پیش ، خودشان دارند حقوق اولیه زن که امنیت اجتماعی باشد را زیر پا می گذارند ، آیا وقت آن نرسیده که تفکر کنیم؟پس کی می رسد وقت عمل به افلاتعقلون ...؟





موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۳
سبحان شهیدی

نظرات  (۳)

دم شما گرم برادر
خوب بود
اگر متنش تو افسران بود و برای دیدگاه میفرستادید خوب بود
وب قشنگی دارین عکسای مفیدی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی