حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۱ ب.ظ

مغالطه ای خطرناک ؛ فلسطین را فراموش کنید

هوالرحمن


مردم خان‌یونس اعلام کردند که دسترسی به آب، برق و مواد غذایی ندارند/  وزارت بهداشت غزه: تعداد شهدا به ۷۷۰ نفر و مجروحان به ۴۷۳۳ نفر رسید/  رئیس جمهور تونس: جمعه، تونس شاهد باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ سراسری در حمایت از قدس خواهد بود/ رادیو رژیم صهیونیستی: کابینه تصمیم به ادامه عملیات در نوار غزه گرفت/  شلیک صهیونیست‌ها به تیم‌های امدادی در «خزاعه»/ بازداشت 150 فلسطینی در خزاعه/ وزیر خارجه انگلیس: قانع شدیم که جنگ تقصیر حماس بود/  تانک‌های ارتش صهیونیستی شرق غزه را تحت آتش سنگین قرار داده‌اند/ صهیونیست‌ها تاکنون دست‌کم 25 مرکز درمانی را در غزه بمباران کرده‌اند/ مقام صهیونیست در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی: طرحی برای آتش‌بس با غزه در جلسه چهارشنبه‌شب کابینه امنیتی اسرائیل مطرح نیست  و ....


آری دیگر جام جهانی تمام شد و دوربین ها ناچارا به سوی رمضان خونین غزه روی آورده اند ، مجالی پیش آمده تا تمام مردم سراسر جهان این اخبار را در زیر سایه سنگین سکوت مدعیان حقوق بشر بشنوند .

اما در آستانه روز جهانی قدس عده ای در این میان مطالبی را عنوان می کنند که خواسته یا ناخواسته خود را در اختیار دشمنان قرار داده اند و ابزاری شده اند برای اهداف آنان ، که هدف انها چیزی نیست جز فراموشی مساله فلسطین و تبرئه شدن اسرائیل در دادگاه بدون قاضی حقوق بشر. 

مطالبی را عنوان می کنند که بوی اختلاف می دهد؛ دم از ناصبی بودن مردم فلسطین می زنند ، دم از مهم تر بودن داعش می زنند و ادعا دارند که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است چرا که شیعیان خودمان دارند مظلومانه کشته می شوند و نباید به فلسطین پرداخت ، خیلی راحت و فارغ از اشک های مولا علی (ع) که در خطبه 27 نهج البلاغه می گوید اگر مردی از درد اینکه خلخال از پای زن یهودی در آورده اند بمیرد حق داشته است و...


آری همه می دانیم داعش جانی است ، آری دل های همگی مان از در امان نبودن شیعیان خون است ، آری از اینکه حرم های امامان عزیزمان در خطر است بیم داریم اما این ها دلیلی نیست که ما فلسطین و اهمیت آنرا فراموش کنیم . نگرانی ها درباره داعش صحیح است اما داعش خطرناک تر و قدرتمند تر است یا صهیونیسم ؟


 اگر بخواهم تعبیری از داعش بیان کنبم باید بگوییم داعش و گروه هایی همچون آن به مثابه بیماری هایی هستند که در منطقه پراکنده شده اند و منشاء این بیماری کسی نیست جز صهیونیسم جهانی و به تبع آن قدرتهای حامی اسرائیل.


و اما اسرائیل؛ در سال 1799 میلادی ناپلئون بناپارت برای اولین بار استعمار فلسطین به وسیله یهودی ها را مطرح کرد و هدف هم کترل منطقه و همچنین رهایی فرانسه از یهودی ها بود اما پس از شکست او در لشکرکشی به سوریه طرحش زمین ماند و مقبول نظر تمام یهودی ها وافع نشد.

پس از آن انگلستان که با فرانسه در این مساله همسو بود عهده دار سکونت دادن یهودیان در فلسطین شد و در سال 1840 این مساله با عنوان "تولد دوباره ملت یهود" مطرح گردید.


انگلستان معتقد بود قدرت یافتن یهودی ها در منطقه سبب افزایش نفوذ آنها در غرب آسیا می شود و بعد ها با حمایت از هرتصل به قدرت بخشیدن به یهود پرداختند ، اصرار قدرتهای جهانی و اولیگارشی یهود بر روی فلسطین بود با وجود موانعی که بر سر راهشان بود اصرار ویژه ای بر فلسطین داشتند و این در حالی بود که به دلیل مخالفت های حکومت عثمانی برای مهاجرت یهودی ها آنها به صهیونیسم بدون صهیون قانع شده بودند و حتی به مناطقی چون آرژانتین ، قبرس، اوگاندا ، کنگو ، لیبی و انگولا فکر می کردند اما اصرار سرمایه داران و قدرتهای جهانی بر سر فلسطین بود و بر این موضوع تاکید داشتند .


پس از آن بود که با وعده های متناقض بریتانیا پایه های حکومت عثمانی متزلزل شد و اعراب با اعتماد کردن به انگلیس در اشتباهاتی تاریخی فلسطین را از دست دادند ، البته قبل از آن انگلستان زمینه مهاجرت را با خرید زمین ها و اخراج فلسطینی ها برای آنان فراهم کرده بود .

حال سالها از تشکیل این دولت جعلی و دست نشانده می گذرد و امروز اسرائیل دارد به هدف اصلی زمام داران و امپریالیسم جهانی کمک می کند و خاورمیانه(البته خاورمیانه از زبان آنها و غرب آسیا به تاکید رهبر عزیزمان ) را نا امن می کند و سعی در هموار کردن شرایط برای حکومت آنها بر منطقه را دارد .


حال با خود مرور کنیم این دسیسه بزرگ را ، آیا این خطر و منشا بیماری در خاورمیانه اهمیتش از داعش که خود معلول آن است کم تر است ؟ این  که توجه مان نسبت به فلسطین و جنایات اسرائیل کم بشود همان چیزی است که آنها می خواهند و گیر کردن در این مغالطه که طراحی کرده اند همان اشتباهی است که مردم کوفه در زمان حکومت امام علی (ع)  مرتکب شدند.


پس از صفین حضرت سپاهی را فراهم آورده بودند که به جنگ معاویه بروند و کار او را یکسره کنند اما جنایات خوارج مردم را ترساند و تردید در دل هایشان به وجود آورد و در مقابل امر امام خود ایستادند و اصرار کردند که به جنگ خوارج بروند و هرچه حضرت تاکید کردند که منشا وجود امدن خوارج همین معاویه است مردم توجهی نکردند و حضرت را وادار کردند که به جنگ با خوارج بروند. وقتی در نهروان با مارقین درگیر شدند و آنها را با کمترین تلفات شکست دادند امام علی از آنها خواست که به جنگ با معاویه بروند اما بهانه ی کند بودن تیغ شمشیرهایشان و سردی هوا را بهانه کردند و پس از آن به کوفه بازگشتند و به جنگ با معاویه نرفتند .


همان چیزی را که معاویه با هزار زحمت می توانست به آن برسد مردم کوفه برایش با کمترین هزینه و همچنین از بین بردن خوارج که او را هم تهدید می کرد فراهم کردند و از آن پس بود که پایه های حکومت امیرالمومنین (ع) متزلزل شد و زمینه برای معاویه فراهم تر شد .

بگذریم به هر حال تاریخ بارها تکرار خواهد شد و این ما مردم هستیم که نتیجه را رقم می زنیم یا با درک اشتباه خود سبب شکست اسلام و حقیقت می شویم یا با بصیرت خود سبب نصرت اسلام و شکست دشمن می شویم و این را بدانیم که وعده خدا به تحقق خواهد پیوست هر که مرد راه است بسم الله...


پ.ن1:صوت را حتما گوش کنید

پ.ن2: درباره عکس ... کار خودمه لطفا به عکس بیشتر دقت کنید



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۲
سبحان شهیدی

نظرات  (۲)

احسنت
معاویه و خوارج و تشبیهش به الان عالى بود
اون افرادى که میگن به اسرائیل نباید پرداخت،اوناییشون که مسلمونن،ذره اى قرآن رو نمیشناسن چون جاى جایش بغض به اون جماعت یهود عنوده(البته جز اندکى از یهود که امید ایمان آوردنشون هست)،این افراد سوره مائده و بقره و دیگر سوره ها رو هیچ وقت نفهمیدن،اینها نمیدونن که این قوم به حضرت عیسى هم خیانت کرد،اینها نمیدونن که دوگروه براى آیندشون برنامه جدى دارن،اول شیعه و اون یکى هم یهود.
اوناییشون هم که مسلمون نیستن ذره اى بویى از شرف و انسان دوستى نبردن که حداقل جنایتهاى این حرامزاده رو محکوم کنن


امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما اینها دشمنهاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک میکند، آن کسى است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ى آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار میکند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛ اینها آن دست پنهانِ سرویس‌هاى امنیتى و اطلاعاتى است. لذا ما مکرر گفته‌ایم این گروه‌هاى بى‌عقلى را که به نام سَلَفى‌گرى، به نام تکفیر، به نام اسلام با نظام جمهورى اسلامى مقابله میکنند، دشمن اصلى نمیدانیم؛ ما شما را فریب‌خورده میدانیم؛ به اینها گفته‌ایم: لَئِن بَسَطتَ اِلَىَّ یَدَکَ لِتَقتُلَنى ما اَنا بِباسِطٍ یَدِىَ اِلَیکَ لِاَقتُلَکَ اِنّى اَخافُ اللهَ رَبَّ العَلَمین؛ تو اگر خطا میکنى، اشتباه میکنى، کمر به قتل برادر مسلمان خودت میبندى، ما تو [آدمِ] نادان و جاهل را کسى نمیدانیم که بایستى کمر به قتل او ببندیم؛ البته از خودمان دفاع میکنیم، هر کسى به ما حمله بکند، با مشت محکم ما مواجه خواهد شد، این طبیعى است؛ اما معتقدیم اینها دشمنان اصلى نیستند، فریب‌خورده هستند. دشمن اصلى آن دشمن پشت پرده است، آن دست نه‌چندان پنهانى است که از آستین سرویس‌هاى امنیتى بیرون مى‌آید و گریبان مسلمانان را میگیرد و آنها را به جان هم مى‌اندازد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی