حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۴۳ ب.ظ

آتش حمایت

 

وزارت امور خارجه امریکا گفت : چهل کشور برای تشکیل ائتلاف علیه داعش اعلام موافقت کردند. هدف از این ائتلاف هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی است که داعش بوجود می‌آورد. ائتلاف به دنبال قطع درآمد و جلوگیری از حمایت خارجی و ایدئولوژیکی داعش است. ایران و ترکیه در بین این ۴۰ کشور نیستند ، این کشورها متعهد شده‌اند که مانع از جریان تامین مالی و پیوستن پیکارجویان به دولت اسلامی شوند. آمریکا ممکن است علاوه بر حملات هوایی علیه پیکارجویان در عراق، به اقدام علیه آنان در خاک سوریه نیز بپردازد. روسیه هشدار داده است که چنین اقدامی بدون مجوز سازمان ملل به منزله تجاوز به قلمرو سوریه و نقض فاحش حقوق بین‌الملل است.  (به نقل از بی بی سی فارسی)

آری میبینم که امریکا دست به تشکیل ائتلافی جهانی علیه داعش زده ، قصد دارند تا از حقوق نقض شده انسانها  دفاع کنند (!) . اما چرا اکنون ؟ آیا اینان همان هایی نبودند که داعش را پرورش دادند ؟ موضع قبلی اعضای این ائتلاف در برابر داعش چه بود ؟ سکوت یا حمایت ؟ آری تمام این ها سوال هایی است که ذهن را درگیر خود می کند . نمی دانیم کدام را باور کنیم ، قسم هایشان را یا دم خروسی را که رسوایشان می کند؟  این تغییر موضع 180 درجه ای به چه منظور است ؟

ابتدا با شروع فعالیت داعش علیه سوریه و پس از آن درگیری های عراق و تصرف شهرهای شمالی عراق می توان کشور ها را در مواجهه با این غده سرطانی به سه گروه تقسیم کرد : 1- کشورهایی که از داعش حمایت کردند 2-کشورهایی که در برابر داعش موضع سکوت را داشتند 3- آنهایی که از ابتدا با داعش و اسلام مسخ شده امریکایی مقابله کردند .

البته نیاز به ذکر مثال نیست چراکه وقتی که تیری شلیک می شد و یا انفجاری رخ میداد بوی اشنایی به مشاممان می رسید بوی اتشی که امپریالیسم به پا می کند برای مردم منطقه ما بسیار آشناست  چرا که سالها در مقابل آتش باروت هایی ایستاده ایم که بوی دلار های امریکایی و کارخانه های سلاح سازی اسرائیلی می داد ، آری شناختن گروه اول برای ما بسیار راحت است .

 اما گروه دوم که سکوتشان خود حمایتی بود بی زحمت ، سکوتی که بارها و بارها در حملات اسرائیلی علیه مردم فلسطینی شاهد بودیم ،  اما چه شد که حامیان دیروز داعش امروز  قصد سرکوب و نابودی داعش را دارند؟ چه شد که دست به تشکیل ائتلافی به اصطلاح "جهانی " زدند و کسانی که با آنها هم پیمان نمی شوند را محکوم می کنند ؟

تمام این اتفاقات در حالی می افتد که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت مدت هاست موضع خود را در برابر اعمال غیر انسانی داعش اعلام کرده اند اما به ناگاه همسنگرانی ناخوانده و نوظهور پیدا شده اند که هدفشان چیز دیگری است ، آری سودای حقوق بشر دروغی چرند و مضحک بیش نیست .

این ائتلاف هدفش نابودی داعش نیست چراکه به دنبال نفوذ مجدد در خاک عراق و همچنین تثبیت خود با نیروی نظامی در منطقه است همان کاری که با رژیم سیاه و جنایت کار بعث در عراق کردند . و اما هدف دیگر فراری دادن داعش از عراق به سوریه است چرا که نا امن بودن خط اول مقاومت خیلی بهتر از محاصره شدن داعش است ، آری این چرخش امریکا 180 درجه نیست بلکه 360 درجه است ، یعنی با همان موضع خود ( حمایت از داعش و نا امنی خاورمیانه ) به نقطه اول عقب نشینی کردن.

بدانیم اتشی که امریکا بر سر داعش می ریزد ، اتش کوری است که برای داعش حکم اتش حمایت را دارد ، حکم چتری که فرار را برای این غده سرطانی راحت تر می کند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۳
سبحان شهیدی

نظرات  (۱)

۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۶:۴۹ محمدرضا عباسپور
باسلام و عرض خسته نباشید به شما وبلاگ نویس محترم و عزیز :
از شما دعوت میشود تا از وبسایت ما ددن کنید و نظرات خود را برای ما ارسال فرمائید ...!!
منتظرتون هستم ، تیم اسنایپر مشهد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی