حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۱۴ ب.ظ

دعوا بر سر اولویت است ...


از ابتدای نهضت حضرت امام حسین (ع) تا به حال افراد و گروه های بسیاری به تحلیل قیام اباعبدلله پرداخته اند در این میان عده ای که  اتفاقا کم هم نبودند سعی در منحرف کردن قیام داشتند یعنی سعی داشتند که پیام  عاشورا را به سمتی که خود می خواهند منحرف کنند ولی از همان عصر عاشورا بازماندگان کربلا با رسالت زینبی خود در مقابل این تحریف ها ایستادند در سخت ترین شرایط  قیام را در راه اصلی خود که همان صراط مستقیم بود نگه داشتند چرا که رسیدن پیام عاشورا به نسل های بعدی بسیار مهم بود نباید اجازه سواستفاده را به دشمن داد. از تحریف سخن به زبان آوردیم ، حال خوب است ببینیم که اصلا چرا باید پیام عاشورا تحریف شود؟ اگر کسی بخواهد این واقعه را تحریف کند در چه حیطه هایی می تواند عمل کند ؟ و نتایج این تحریف ها چیست ؟ و اصلا مگر پیام عاشورا چه خطری برای تحریف کنندگان دارد که آنها دست به این کار می زنند؟

و اما تحریف ؛ تحریف در معنا هم ریشه با واژه انحراف است از ریشه "حرف" می باشد که معنای آن ، منحرف کردن چیزی از مسیر اصلی و ثابتی که باید داشته باشد به سمتی دیگر است.

شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی برای تحریف در واقعه عاشورا دو نوع را قائل می شود که یکی تحریف تاریخی ؛ یعنی منحرف کردن حادثه از بعد تاریخی است ، مثلا وارد کردن وقایع خلاف واقع در عاشورا با اهداف مختلف و دوم تحریف محتوایی ؛ یعنی یک نفر بیاید و پیام حادثه عاشورا را تحریف کند ؛ بگوید آری حسین (ع) شهید شد مظلومانه هم شهید شد اما می دانید چرا قیام کرد؟ و بیاید دلایلی را در سیره و رفتار حضرت بیان کند که به نفع خودش شود ، مثلا عده ای احتجاج حضرت با لشکر عمر سعد را مذاکره می دانند ، مذاکره در عرف سیاسی یعنی معامله ؛ حضرت چه چیزی را می خواست به عنوان امتیاز به آن ملعون بدهد ؟ چه چیزی را می خواست از او بگیرد؟ مثلا حضرت دنبال فرار از معرکه بود ؟ یا اینکه زبانم لال به دنبال همسفره شدن با عمر سعد در خوردن گندم ری؟ آیا از این خیانت بالاتر به قیام عاشورا ؟ یا اینکه حضرت رفت با او احتجاج کرد؟  مگر حضرت نرفت برای نصیحت و آگاه سازی دشمن ؟

و اما هدف از تحریف چیست ؟ چرا عده ای به دنبال تحریف عاشورا هستند؟ همانطور که ابتدا گفته شد تحریف یعنی منحرف کردن یک چیز از مسیر اصلی خود ، خوب به کدام طرف ؟ پاسخ کاملا مشخص است به سمتی که پیش برنده کارهای ما باشد ، مثلا ممکن است یکی بیاید و بگوید : امام حسین به خاطر دنیا قیام کرد ، خوب این شخص می خواهد معنویت و ارزش را از قیام عاشورا بگیرد تا با اعتداقات مردم فاصله بگیرد و مردم آن را فراموش کنند. مثال دیگر اینکه یکی بیاید بگوید حسین (ع) مظلوم رفت او رفت تا ما فقط برایش گریه کنیم هدف او این است که روحیه مبارزه و جهاد را به منظور بقای خود از قیام بگیرد البته با سرانجام رسیدن انقلاب اسلامی بساط این تحریف ها جمع شد چرا که انها ساخته دستگاه جبار پهلوی بود و به دنبال اهداف خود بودند اما بعد از آن شاید تحریف های خطرناک تری در میان باشد چرا که جنسشان از تعالیم اسلامی است ولی هدفشان....

از بخشش اسلامی حرف می زنند اما ...

مثلا شاید عده ای بگویند چرا مجرمین را نبخشیم در حالی که امام "حر" را که مرتکب گناهی نابخشودنی شده بود بخشید ، مگر ما بالاتر از امامیم که بخشش نمی کنیم ؟ در حالی که فراموش کرده اند ماجرای مردانگی " حر " و پای حسین ماندنش را ، توبه "حر" نبود رستگار نمی شد . هدف از این تحریف می تواند هر چیزی باشد مثل بهم ریختن جامعه ، شاید هم حواس مردم را از اتفاقات مختلف و وعده های عمل نشده پرت کردن  ، نمی دانم اما آنچه مهم است این است که هدف های مختلفی از تحریف ها موجود است . نمی دانم بیان این صحبت هد امروز توسط برخی تعمدی است یا سهوی ولی آنچه مهم است این است که نباید با عینک خود به قضایا و حوادث عاشورا نگاه کرد به قول شاعر چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید ... هر وقت توانستیم با چشمان حبیب امام را ببینیم و درک کنیم میتوان گفت نگاهمان نگاه صحیحی است آنچه مهم است این است که تحریف خدشه به قیام وارد می کند ضربه بر پیکره جامعه اسلامی میزند ، مردم را عافیت طلب بار می آورد ، مردم را از اصول مهمی مثل امر به معروف و نهی از منکر دور می کند ، وحدت را که بعد از انقلاب سیبل اصلی دشمنان بود برهم می زند و هزاران نتایج بدتر که شاید سالها بعد و نسل های بعد تر رنج آنها را به دوش کشند . یادمان باشد اولویت های حسین (ع) چه بود یادمان باشد برای اقامه نماز به پاخاست نمازی که حسین میخواند نه نمازی که یزید در کاخش غرق در سرمستی می خواند . یادمان باشد اینکه عمر سعد یزید را به حسین ترجیح داد نتیجه عدم  درک درست اولویت ها بود .

یادمان باشد اینکه جانباز صفین شقی ترین افراد شد عدم تشخیص اولویت ها بود ، یادمان باشد رقص حبیب در خون خود معلول  درک صحیح از اولویت ها بود ، یادمان باشد توبه به موقع "حر قهرمان " معلول درک صحیح از اولویت ها بود ، یادمان باشد توبه دیر هنگام توابین عدم تشخیص اولویت ها بود خلاصه اینکه یادمان باشد در آن لحظه که دعوا بر سر تصاحب کهنه پیراهن حسین (ع) بود اولویت های دین کنار گذاشته شد ، یادمان باشد در کربلا دعوا بر سر اولویت بود در جبهه ی حق اولویت با دین بود اما آن سو اولویت با....

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۱
سبحان شهیدی

نظرات  (۱)

۰۵ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۴۸ خادم الحسین بنی فاطمه
سلام
مجموعه خوب و پرمحتوایی دارید
برای شما آرزوی موفقیت دارم
التماس دعا
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی