حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۳ ب.ظ

چرخش 360 درجه


نهال انقلاب هنوز قوام نیافته بود که مردم شاهد شهادت و سوقصد به جان یاران اصلی امام و همراهان صف اول انقلاب اسلامی بودند که دشمن یکی پس از دیگری آنها را هدف قرار داده و مردم را داغدار این بزرگان می کرد .اما با کمی دقت این موضوع را هرکسی متوجه می شود که گزینه های هدف از اعضای اصلی هسته مرکزی نظام جمهوری اسلامی بودند . در همین برهه است که افرادی همچون مطهری ها ، بهشتی ها و باهنر ها را ملت ما از دست می دهد . اما سوالی که شاید پیش بیاید این است که چرا این افراد؟ آیا حذف گزینه ها و وزنه های سنگین او را به هدف رساند؟ چرا اندیشمندی همچون مطهری ؟ چرا دولتمردی چون رجایی ؟ چرا سوقصد به جان ایت الله خامنه ای ؟ ایا این هدف باقیست ؟ اگر باقیست این روزها هم باید شاهد ترور و حذف افراد باشیم ؟ و سوالهای بسیاری که شاید جوابها یشان برایمان معلوم باشد اما به آن تا به حال فکر نکرده باشیم

 

اشاره

نهال انقلاب هنوز قوام نیافته بود که مردم شاهد شهادت و سوقصد به جان یاران اصلی امام و همراهان صف اول انقلاب اسلامی بودند که دشمن یکی پس از دیگری آنها را هدف قرار داده و مردم را داغدار این بزرگان می کرد .اما با کمی دقت این موضوع را هرکسی متوجه می شود که گزینه های هدف از اعضای اصلی هسته مرکزی نظام جمهوری اسلامی بودند . در همین برهه است که افرادی همچون مطهری ها ، بهشتی ها و باهنر ها را ملت ما از دست می دهد . اما سوالی که شاید پیش بیاید این است که چرا این افراد؟ آیا حذف گزینه ها و وزنه های سنگین او را به هدف رساند؟ چرا اندیشمندی همچون مطهری ؟ چرا دولتمردی چون رجایی ؟ چرا سوقصد به جان ایت الله خامنه ای ؟ ایا این هدف باقیست ؟ اگر باقیست این روزها هم باید شاهد ترور و حذف افراد باشیم ؟ و سوالهای بسیاری که شاید جوابها یشان برایمان معلوم باشد اما به آن تا به حال فکر نکرده باشیم .در ابتدا کمی درباره واژه "ترور" گفته می شود :

-                   ترور چیست ؟

واژه ای که امروزه کمتر کسی با آن غریبه است و مصداق های بارزی از ترور های مختلف را بسیاری از مردم دیده اند .

واژه "terreur" واژه ای فرانسوی به معنای ترس و یا ایجاد ترس کردن است  که البته این واژه در فارسی معادل "assassin" در انگلیسی می باشد که در فرهنگ لغت آنرا قتل سیاسی ترجمه کرده اند . و اما در تعریف ترور باید گفت هدفش تنها حذف فرد مورد نظر نیست و علاوه بر آن در صدد است تا همانطور که در معنی آن گفته شده ایجاد رعب و وحشت کند ، ایجاد ترس در یک جامعه و یا یک ایدئولوژی با حذف یکی از مهره های اصلی آن و بازداشتن سایر اعضای جامعه و یا پیروان ایدئولوژی از ادامه راهشان .

تروریست های داخلی در آن زمان سعی داشتند با حمایت خارجی ها مردم را از همراهی انقلاب و نظام اسلامی منصرف کنند و به براندازی نظام تازه پاگرفته جمهوری اسلامی دست یابند.

مشخصا با نگاهی به افراد مورد حمله قرار گرفته میتوانیم متوجه شویم که دشمن هدفش را بسیار صحیح انتخاب کرده بود .

هر نهضت در حین شکل گیری اعضایی اصلی را دارد که آنها تشکیل دهنده هسته اصلی نهضت هستند و نهضت از طرف آنها باید هدایت و یا فرماندهی شود . ویژگی افراد هسته اصلی باید خاص و متفاوت از دیگران باشد افرادی با ایمان به هدف و مسیر رهبر نهضت ، افرادی فعال در عرصه های مختلف ، سازنده و کوشا چرا که سازه اصلی و بنیان فکری و حرکتی یک نهضت را همین افراد تشکیل می دهند .

واین همان راهی است که دشمن را به خواسته خود می رساند ؛حذف گزینه های اصلی نظام اسلامی،کسانی که علاوه بر نظریه پردازی افرادی کارآمد و پرسود برای بالندگی این انقلاب بودند.

این راه،ترور نخبگان، بهترین راه برای خالی کردن دور امام امت و در نتیجه ناکار آمدی نظام سیاسی تازه کار جمهوری اسلامی با حذف سکانداران این کشتی تازه به دریا افتاده بود.

می شود گفت این انتخاب ها همه ناشی از هوشمندی دشمن ماست که افرادی را حذف کند که هریک می توانست در صورت نبود دیگران مردم را ساماندهی کند .

اما آنچه که به عنوان سوال پیش می آید این است که چرا با این انتخاب هوشمندانه نظام اسلامی از راه خود باز نایستاد و تئوری قتل سیاسی آنچه را که باید ، محقق نکرد ؟

می توان گفت دلیل اصلی آن هوشمندی مردم بود و همچنین ایمان بالایشان به نهضت و راه پیش رو . چراکه آنها نظام امت و امامت را پذیرفته بودند و به دنبال حفظ آن بودند اعتقاد به هدف انسان را از ایستادن و منصرف شدن بازمی دارد . اما آیا دشمن از هدف اصلی خود منصرف می شود ؟ ایا هنوز هم در صدد حذف افراد و مهره های اصلی می باشد ؟خیر هدف همچنان باقیست و حذف افراد و حامیان اصلی نظام اسلامی هنوز هم در دستور کار دشمن و ایادی آن قرار دارد چراکه نظام بدون قدرت و ساختمان محکم نظامی ضعیف و ناکارامد است ؛ یعنی همان که دشمن می خواهد . یعنی حذف گزینه های اصلی هنوز هم ادامه دارد اما این بار نه در مجلس ، نه در جلسات هیات دولت ، نه در محراب نماز جمعه بلکه آنها می خواهند افراد را این بار از اذهان مردم پاک کنند ، چرا که ترور به روش قبل نه تنها اثر مثبت نداشت بلکه روحیه انقلابی و شهادت طلبی مردم را دوچندان کرد پس باید به دنبال راهی بود تا این افراد در قلب مردم و در ذهن آنها کشته شوند ، باید مردم را نسبت آنها بدبین کرد باید بی اعتمادی بین مردم و آنها فاصله ایجاد کند باید ترور مجازی کرد این بار محل عملیات در فضای سایبر است و مهمترین ابزارهم رسانه می باشد . در اهمیت این سلاح همین بس که بسیاری از شهرها و جوامع را  می توان با آن بهم ریخت و شلوغ کرد .

امروز در قالب شایعه سازی های مختلف و یا تمسخر بزرگان شاهد سعی دشمن بر بی اعتمادی و بی اعتنایی مردم نسبت به این می باشیم . شایعاتی که میخواهد القا کند اطرافیان اصلی نظام اسلامی افرادی هستند که به آرمان هایشان پشت کرده اند و به فکر مردم نیستند کسانی که عدالت اجتماعی ذره ای برایشان مهم نیست و اصلا با آزادی های مردم مخالفند .

با سخره گرفتن افراد بزرگی چون یاران متعهد رهبری می خواهند آنان را در برابر چشم مردم کوچک کنند تا دیگر حرفشان بین مردم اثر نداشته باشد و مردم به آنها بی اعتنا شوند .

همانطور که گفته شد روش دیگر افراطی نشان دادن این بزرگان است که سعی دارند با ایجاد گپ هایی از جنس ترس و وحشت بین مردم و این یاران جدایی اندازند که مثلا : " فلانی اصلا به حق مردم در اداره حکومت اعتقاد ندارد نکند روزی حرفش را گوش کنید "

باید گفت این روزها سبک ترور دشمن تغییر کرده سعی دارد به جای اینکه دلار های خود را هزینه سلاح و انفجار کند کارش را با تخریب و جنگ روانی پیش می برد ، با سلاح هایی همچون وب ، شبکه های اجتماعی و ارتباطی .و این  تغییر جهت دشمن و انصراف از حذف افراد همان گرایی را می زند که توپخانه ترور او در سالهای اول انقلاب می زد .درست است تغییر شیوه داده است اما هدف هنوز همان هدف است . یعنی تغییر مسیر با زاویه 360 درجه.

چقدر این جهالت دشمن هایمان هم جنس جهل آبائشان در صدر اسلام است که قرآن درباره شان فرموده :

یَقُولُونَ لَئِنْ رَجَعْنا إِلَی الْمَدینَةِ لَیُخْرِجَنَّ الْأَعَزُّ مِنْهَا الْأَذَلَّ وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لکِنَّ الْمُنافِقینَ لا یَعْلَمُونَ/منافقون 8

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۱
سبحان شهیدی

نظرات  (۲)

۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۷:۰۳ محمد مهدی یوسفی
چه مبارک سحری هست و چه فرخنده شبی
آن شب قدر که مهمان علی (ع) باشی و بس
۰۶ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۴ محمد مهدی تهرانی
خدا قوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی