حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۰۹ ب.ظ

گفتمان زرگریسم...


قضیه از این قرار است که ایران با 5+1 به فهم مشترک رسیده است و طرفین در حال گذر از دوره گذاری هستند که در پایان یا به تصویب نهایی و اجرای برجام می انجامد و یا به ملغی شدن آن و ادامه ماجرا .

اما مساله این است که اسرائیل ظاهرا از این توافق ناراحت است و به تعبیر برخی تنها کسی که از این توافق ناراحت و ناراضی است اسرائیل می باشد .

اما حال چه شده که اصلی ترین حامی فعلی اسرائیل جنایت کار ،یعنی امریکا، با این توافق دست از این وظیفه خطیر یعنی حفظ امنیت اسرائیل می خواهد بردارد و برعلیه امنیت این رژیم غاصب عمل کند ؟

1

ماجرا خیلی پیچیده نیست شرح چندانی نمی خواهد،قضیه از این قرار است که ایران با 5+1 به فهم مشترک رسیده است و طرفین در حال گذر از دوره گذاری هستند که در پایان یا به تصویب نهایی و اجرای برجام می انجامد و یا به ملغی شدن آن و ادامه ماجرا .

اما مساله این است که اسرائیل ظاهرا از این توافق ناراحت است و به تعبیر برخی تنها کسی که از این توافق ناراحت و ناراضی است اسرائیل می باشد .

اما چه چیزی صهیونیست ها را ناراحت می کند ؟ به جرات می توان گفت مهم ترین مساله و معضل صهیونیست ها حفظ امنیت دولت جعلی اسرائیل می باشد .مساله ای که نه تنها اسرائیل درگیر آن است بلکه دولت هایی هم که نقش پدر خوانده این دولت جعلی را دارند از بدو تاسیس غیر قانونی این دولت جعلی تا به امروز درگیرش می باشند . اما حال چه شده که اصلی ترین حامی فعلی اسرائیل جنایت کار ،یعنی امریکا، با این توافق دست از این وظیفه خطیر یعنی حفظ امنیت اسرائیل می خواهد بردارد و برعلیه امنیت این رژیم غاصب عمل کند ؟

2

اما ایا خط و نشان کشیدن های نتانیاهو و ابراز نگرانی های او یک دعوای واقعی است و یا یک سناریوی تبلیغاتی  و یک دعوای زرگری ؟

اگر این نقش بازی کردن نتانیاهو و صهیونیست های به ظاهر عصبانی را واقعی بدانیم باید گفت دنیا شاهد یک درگیری بی سابقه بین دو هم پیمان اصلی است چرا که اوباما با تن دادن به این توافق به ظاهر خطرناک امنیت اسرائیل را در معرض خطر قرار داده .

اما امروز غربی ها طی یک سناریوی رسانه ای و تبلیغاتی مدعی هستند توان هسته ای ایران را محدود کرده اند چرا که طبق ادعای واهی آنها جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای بوده و با این توافق دیگر نمی تواند بمب اتم بسازد و جهانی خواهیم داشت عاری از تهدیدی به نام ایران اتمی .

اگر فرض کنیم این ادعا درست باشد هرچند میدانیم مساله هسته ای برای آنها قطعا یک بهانه است ، باید بگوییم این محدودیت هسته ای بیشتر از هرجایی امنیت اسرائیل را تامین می کند چرا که جمهوری اسلامی ایران اسرائیل را دولتی جعلی می داند و در اینکه اسرائیل دشمن است و باید از میان برداشته شود لحظه ای درنگ نخواهد کرد در اینجاست که باید به این نقش بازی کردن اسرائیل شک کرد.

اما در مقابل اگر اسرائیل نقش یک مخالف سرسخت را بازی کند و اعلام کند که از این توافق ناراحت است و بر علیه این توافق اقدام کند می توانند به دو چیز برسند :

الف) این توافق مخالفانی را در ایران دارد با وجود مخالفی همچون صهیونیست ها و دامن زدن به این موضوع که تنها مخالفان این توافق اسرائیل و جنگ طلبان می باشند می توان گفت در این حالت مخالفین داخلی هدفشان با مخالفی همچون اسرائیل یکی می شود و این دست اویز بدی نیست تا مخالفان داخلی ایران با توازی ایدئولوژیک و هدفشان با اسرائیل خبیث و بدنام نشدن دست از این مخالف بردارند تا روند تصویب در ایران اسان تر شود .

ب)اگر امریکا و 5+1 نتوانند در طی این توافق و مذاکرات به آنچه می خواهند دست یابند وجود فشار اسرائیل و گروه های فشار صهیونیستی در امریکا بهانه ای است برای شانه خالی کردن از توافق و بهانه ای مناسب است برای طرف مقابل تا زیر میز مذاکره بزند و بساط توافق را برهم زند چراکه اوباما معتقد است رد این توافق حیثیت سیاسی او را به باد می دهد پس وجود این فشار ها بهانه خوبی است تا طرف مقابل در صورت بدعهدی بتواند در برابر علامت سوال هایی که در جهان و اذهان عمومی شکل گرفته جان سالم بدر برد.

3

بی مناسبت نیست تا در این مجال نگاهی به داخل امریکا بیندازیم . باید دید چه کسانی می خواهند از این توافق حمایت کنند یعنی چه کسانی حامیان اوباما خواهند بود . قطعا حامیان اصلی اوباما در امریکا دموکرات ها هستند ؛ یعنی دموکرات هایی که کرسی دار در مجلس سنا و مجلس نمایندگان هستند باید در کنگره به این توافق رای بدهند و اعلام حمایت کنند و باقی هم که در کنگره نیستند باید زمینه تصویب آن را در امریکا فراهم کنند .

یعنی رئیس یهودی حزب دموکرات خانم "دبی وسرمن شولتز"1 باید از حامیان این توافق باشد توافقی که  وانمود میشود سرزمین مقدس را که مهمترین آرمان و بهانه اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها بود تهدید می کند .

یعنی جو بایدن ، معاون رئیس جمهور امریکا، طبیعتا در امریکا باید از  حامیان این توافق باشد فردی که معتقد است :" من یک کاتولیک معتقد هستم، و مانند هر کاتولیک سرسختانه بر این اصل پای می فشارم که یک کاتولیک خوب قبل از آنکه مسیحی باشد، باید یک یهودی خوب باشد و من نیز پیش از آنکه مسیحی باشم خود را یک یهودی می دانم، و نه تنها این، بلکه افتخار دارم که بگویم که من یک صهیونیست هستم و به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کنم و به وجود اسرائیل و ملی گرایی یهودیان سخت پای بندم"  2

یعنی خانم نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان ایالت متحده و از اعضای فعلی مجلس نمایندگان که از حامیان اسرائیل و حامیان ایپک می باشد باید از حامیان این توافق باشد .

4

تا به حال قطعا درباره لابی های صهیونیستی امریکا و همچنین آیپک (AIPAC) مطالبی را شنیده اید کمیته ای در امریکا که حامی روابط بین امریکا و اسرائیل می باشد تا جایی که سخن از یکی بودن این دو دولت به میان می آید و آنها را یوسرائیل می خوانند . با نگاهی به رسالت ایپک می توان گفت : جمهوری خواه و دموکرات هر دو مقید به حفظ امنیت اسرائیل و یهودیان می باشند چرا که در بخش معرفی ایپک در وبگاه اینترنتی ایپک برخوریم  به تقویت ، افزایش و حفظ روابط اسرائیل و امریکا با حفظ امنیت اسرائیل . به تعبیر وبگاه ایپک مساله امنیت اسرائیل و حفظ آن به مثابه وزنه ای مباشد که دموکرات ها و جمهوری خواهان هردو به تنهایی باید آن را به دوش بکشند حال برای ما سوال است که چگونه اسرائیل به این راحتی با این توافق امنیتش برهم می ریزد ؟ حتی اگر بخواهیم بین کنگره و دولت تمایز ایجاد کنیم بازهم باور این موضوع سخت است که امریکا به راحتی بخواهر اجازه دهد امنیت اسرائیل برهم بریزد اوبامایی که معتقد به پیوندی ناگسستنی بین اسرائیل و امریکاست و ابراز می کند" وقتی در میان دوستانم در ایپک هستم در میان بهترین دوستانم هستم و به شما اطمینان می دهم پیوند بین اسرائیل و ایالات متحده پیوندی ناگسستنی است برای امروز برای فردا و برای همیشه "3

5

در پایان ، صحبت از ضرب المثلی می کنیم که معمولا درزمانی که دعوا بین زن و شوهر ها رخ می دهد بزرگتر ها به کار می برند و می دانند این دعواها زندگی مشترک و عاشقانه شان را برهم نمی زند و آنهم این که "زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند " فکر می کنم در این میان با دیدن حمایت های امریکا از اسرائیل و نیازمندی این دو یار غار بهم دیگر کمی باور این دعوای زرگری برای جماعتی که اهل فکر باشند مشکل است و شاید مصداق همان ضرب المثل قدیمی را داشته باشد . و باور این موضوع هم سخت است که عده ای در داخل بر این سناریوی تبلیغاتی شیطانی دامن می زنند و خواسته یا ناخواسته به اهداف آنها کمک می کنند .  

و این تناقض ها در دعوای زرگری اسرائیل باوجود حمایت های بی دریغانه امریکا از اسرائیل همان دم خروسی است که فاش کننده این سناریوی تبلیغاتی می باشد .

 

 

پ . ن :

1.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A8%DB%8C_%D9%88%D8%B3%D8%B1%D9%85%D9%86_%D8%B4%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B2

2.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AC%D9%88_%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%86

3.به نقل از وبسایت آیپک

I know that when I visit AIPAC I'm among friends--good friends, friends who share my strong commitment to make sure that the bond between the United States and Israel is unbreakable today, unbreakable tomorrow--unbreakable forever

President Barack Obama

  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۵
سبحان شهیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی