حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

يكشنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۲۸ ب.ظ

انتخابات 94 و آینده جمهوری اسلامی

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری، تب بحث های انتخاباتی  در سراسر ایران بالا می گیرد و از این پس شاهد تحلیل ها و گمانه زنی های مختلفی خواهیم بود.  باید گفت این انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز است، چرا که هم برای  مردم و نظام اسلامی مهم است و هم برای بیگانگان و دشمنان. اما چرا ؟ مگر این انتخابات چه فرقی با دیگر انتخابات ها دارد ؟

جمهوری اسلامی ایران یک ایده نو بود . ایجاد یک نظام دینی با حاکمیت مردم بر سرنوشت خود پدیده ای بود که  امام خمینی پس از انقلاب اسلامی آن را با پشتوانه مردم تاسیس کرد.  همچنین ایران اسلامی علی رغم وجود بحران های سخت و دشوار که  بسیاری از آنها از سمت دشمن بر ما تحمیل می شد و بخش دیگر آن حاصل سو تدبیر در امور اجرایی و اقتصادی بود با پشت سر گذاشتن آنها تبدیل به یک الگو برای کشورهای اسلامی و حتی کشورهای مختلف غیر اسلامی شد و اکنون نیز در نظام بین الملل نقشی اساسی و مهم دارد، الگویی که  گفتمانش نه گفتن به طاغوت ها و بیگانگان و پیمودن راه رسیدن به جامعه ای توحیدی است .

اما بعد از گذشت سی و هفت سال از انقلاب اسلامی اکنون این نظام باید با پشت سر گذاشتن این انتخابات از پس آزمونی مهم و حیاتی برآید. بنابراین نگاه های بسیاری بر عملکرد جمهوری اسلامی در این برهه و نتیجه این آزمون است.

جمهوری اسلامی در برهه های مختلف شاهد سکانداری جریان های گوناگون سیاسی در ایران بوده است جریان هایی با تفکر های متفاوت در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که هر کدام سیاست های خاصی را در پیش گرفته بودند، در این انتخابات بعید به نظر نمی رسد که گفتمان های جدید و جریان های سیاسی نو به وجود بیاید این در حالی است که این روزها شاهد تغییرات مختلف در چیدمان های سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان هستیم، از جمله جدایی برخی افراد از خط سیاسی قبل خود و پیوستن به جریانهای دیگر و یا تشکیل گروه های جدید برای شرکت در انتخابات .

مجلس تعیین کننده مسیر دولت است و جاده حرکت اتوبوس دولت را مجلس خط کشی می کند بنابراین باید گفت این مجلس دهم است که مسیر بعدی دولت یازدهم را به سرانجام خواهد رساند و دولت باید سیاست های هماهنگ با قوانین مصوب این مجلس را اجرا کند و همین مبحثی مهم در ادامه کار دولت تدبیر و امید است.

از طرفی مجلس خبرگان نقشی اساسی و کلیدی را در آینده نظام اسلامی خواهد داشت چرا که کسانی را برای مجلس انقلاب انتخاب می کنیم که در قانون اساسی وظیفه انتخاب رهبر بر عهده آنها است و آنان کلید داران این نظام هستند.

میزان حضور مردم بر پای صندوق های رای برای یک نظام به منزله اعلام مشروعیت و پذیرش آ ن نزد مردمش است . این بار با مشکلات اقتصادی بسیار و رکود هایی که با بال خیال از روی آنها پریده اند  بسیاری از بیگانگان چشم بر نتیجه این انتخابات و میزان مشارکت مردم در آن دوخته اند و می خواهند بدانند که آیا این الگوی اسلامی با وجود مشکلات فراوان هنوز هم در میان مردم از مقبولیت و مشروعیت برخوردار است یا خیر؟ ایا نظام اسلامی ایران هنوز هم کارامد است و خطر ساز برای نقشه هایشان ؟ می توان گفت حضور مردم در این میدان در درجه اول و برهم زننده حیله های جهان خواران است.

 با توجه به اثر گذاری این مجلس در سیاست های داخلی آینده دولت، همچنین باید شاهد تاثیر آن در عرصه سیاست خارجی باشیم .

یکی از معماهای مبهم تحلیل گران، نتیجه انتخابات سال نود وشش است، سوال این است که آیا دولت تدبیر و امید هشت ساله می شود و یا اینکه حسن روحانی اولین رئیس جمهور چهارساله ایران بعد از اصلاحات قانون اساسی خواهد بود؟ نتیجه انتخابات پیش رو سرنخی است برای پاسخ به این معما چرا که چیدمان مجلس دهم تا بخشی می تواند به ما بفهماند آینده این دولت چیست ؟

هفتم اسفند امسال روزی مهم است، روزی مهم برای نظام اسلامی ایران، روزی که در آن و باتوجه به نتایج آن بیگانگان بسیاری از معادلات سیاسی آینده خود را خواهند چید، روزی مهم برای کشورهای اسلامی و نهضت های آزادی خواه اسلامی در سراسر این جهان است چرا که مسیرشان مسیر انقلاب اسلامی است .

از این رو است که باید با رقابتهایی سالم توسط نامزدهای انتخاباتی و شرکت حداکثری در انتخابات توسط مردم بار دیگر امید دشمنان را بی افروغ کرد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۴
سبحان شهیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی