حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ_سوره نحل ایه 125

حاجز

حاجز در عربی یعنی سنگر....
شاید اینجا یکی از سنگر های ما در برابر هجوم های صدگانه دشمن باشد.... سلاح ما امر قران که می گوید "وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ"
یاحق...

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ق.ظ

استعداد یابی برای نفوذ

 

نفوذ چیست؟ برای چه اهدافی است؟ در واژگان سیاسی، نفوذ به منظور جاسوسی و خرابکاری معادل با in filtrate  می باشد. این واژه در مطالعات محیط زیست و زمین شناسی زمانی به کار می رود که آب های مانده بر روی زمین و آب های فاضلابی درون خاک نفوذ کنند. وجه شبه نفوذ این آبها در خاک و نفوذ دشمن در یک جامعه عبور از لایه های خاک است که می شود آن را به یک جامعه و لایه های مختلف آن تشبیه کرد. به گفته محققان سرعت و میزان نفوذ آب در خاک بسته به جنس خاک و مقاومت آن است، دقیقاً مانند یک جامعه که هر چه قدر به هم پیوسته تر و یک دست تر باشند نفوذ دشمن در آن سخت تر و دشوار تر است.

اما نفوذ در یک جامعه برای تحقق چه اهدافی است ؟ کدام هدف است که بیگانگان را ترغیب به نفوذ می کند؟

اگر بخواهیم بطور خلاصه جواب پرسش فوق را بدهیم ؟ باید بگوییم او به دنبال براندازی و یا بهتر است گفته شود به دنبال استحاله جامعه هدف ، یعنی جمهوری اسلامی ایران است. این روند و عملیات، سازوکارهای اجتماعی دارد و به همین منظور نیاز به تحلیلی جامعه شناختی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۰:۰۱
سبحان شهیدی